HTML

VIRKA

haho! ez egy blog. itt azt irjak, hogy irjam le mirol szol, haaat, az az igazsag hogy egyenlore foggalmam sincs. Majd meglatjuk mi lesz a nyaron!:)

Friss topikok

  • Fazakas László: Kedves Réka! Örülünk, hogy találkozhattunk! Áldott ünnepeket kívánunk szeretettel! Ld. csatolmány ... (2008.12.11. 10:45) Svajc
  • aa: bizony! es esik/esett a ho! bizony! akkor szerdan?! puszi (2008.11.22. 17:08) Itthon
  • én: hékás! itthon vagy!!!! :) Mindjárt megyünk együtt reggeleizni! Jó kis este volt ez a tegnapi!! :) (2008.11.20. 07:49) Zurich
  • Eszti: Jók a képek Réka, de már nagyon szeretnélek élőben látni! Nagyon várunk már Pécsre!:) Sok puszi ad... (2008.11.16. 18:38) meg kepek
  • én: halihó Ré Ka! rakjál még fel képeket! OK? :) pussz (2008.11.13. 09:18) 10 nap

Linkblog

O Svajc 2:)

2008.10.01. 12:42 virka

no, folytatom. :) Szoval hihetetlen jo volt!:)

Hol is tartottam? Oda ertem az allomasra, es mar meg is volt a cimem, hogy hol lakhatok. Kb 5 percet kellett setalni a hostelig, ami mar elso pillantasra megteszett. A recepcios ficko mikor latta hogy magyar vagyok, rogton mondta, hogy JO NAPOT! :) mast nem tudott magyarul, dehat milyen cuki volt ez is! teljesen elolvadtam. Mas magyar nem volt akkor epp a hostelban, dehat az nem is baj. Egy 6 agyas szobaba kerultem egy franciaa novel, egy kinani lannyal,egy barzil lannyal es egy ausztral lannyal: Milyen szuper dolog egy hostel, nem? a kulonbozo kulturak olyan konnyen megismerik igy egymast. Mikor mindenki "otthon" volt, nagyon jol mulattunk.

Rogton elindultam felfedezni a varost. A hostelben kaptam egy kartyat amivel ingyen hasznalhattam volna a kulonbozo kozlekedesi eszkozoket. De nem hasznaltam, mindenhova el lehet jutni gyalog, bagy bringaval.

Amire legeloszor felfigyeltem, az az volt, hogy mindenki biciklivel jar! Jo, persze vannak autok is, de ennyi biciklit egy rakason en meg sosem lattam. Ugye rengeteg bank, meg elegans uzlet van Genfben, es olyan vicces ahogy az emberek oltonyben, kosztumben, magassarkuban felpattannak a bringara, felveszik a kobakot, es mennek. Annyira tetszett , hogy nagyon!

Eloszor besetaltam a belvarosba, a to partjan ami tele volt vitorlashajokkal, van egy kis hid, a vegen egy vilagito torony stb. gyonyoru!

Elmentem egy ora mellett, ami viragokbol volt kirakva, mindenki ott fenykepezkedett, en is csinaltam egy ket fotot, majd felteszem a blogra.

Mikor beertem a vasarlo utcaba, szuper zene fogadott, egy idos bacsika szakszofonozott az utcan. Es ami meg nagyon tetszett Genfben, hogy mindenki, vagy majdnem mindenki tud angolul. Tudom, hogy most Franciaorszagban vagyok, es nekem kene beszelnem a franciat, de akkor is olyan jol esett , hogy akarkivel el tudtam beszelgetni.:)

Megneztem az ovarost, katedralist, setaltam mindenfele. Nagyon hideg volt az biztos, de igy is hihetetlenul tetszett.

Aztan felfedeztem, hogy nemcsak a helyiek bicikliznek itt, hanem minden turista is. Nekem sem kellett tobb, penteken felkeresetm egy bringa kolcsonzot, amibol van egy rakas a varosban, es ott derult ki, hogy meg fizetni sem kell a biciklikert. ott kell hagyni 20 frankot, de azt visszakapja mindenki, amikor visszaviszi a bringat. Jo, csak az elso 4 ora ingyenes, de a kolcsonzos fiatalember megsugta, hogy hogyan csinaljam: vigyem el a bringat 3 es fel orara, aztan megint ugyanennyire. Annyira aranyos es kedves mindenki. Vegul csak 2 es fel orat hasznaltam, a to parton mentem kifele a varosbol, ahol aztan szebbnel szebb parkokra bukkantam. Szerencsere a szebbnel szebb parkoknak mindig volt nyilvanos wc je( ahol mindengyikben volt papir), tudniillik pentek delelott az ovarosban ittam egy kavet, ami nagyon jo volt akkor, csak kesobb mar nem akart bennt maradni. Mar elnezest, hogy ezt igy leirom, de nagyon hatasos a genfi ovaros egy aranyos kavezojanak kaveja...

Pentek deluatan elsetaltam az egyetemhez, megneztem a konyvtarat, elkeveredtem olyan helyekre ahol a svajciak elnek, nem igazan a turistaknak kiepitett resz, de nagyon tetszett.

Este korabban visszamentem a hostelhez, egy kicsi alvasra volt szuksegem, lefarasztott a mellekhelysegek keresese egesznap. De az alvas mi mindenre jo?! :) mikor felebredtem mar nem is volt a problema olyan nagy, szoval meg este vissza a varsoba.

Szombaton reggeli a varsoban, aztan megvettem eletem legszebb zold kabatjat, mert az ido meg mindig eszmeletlen huvos volt, igaz mire megtalaltam a kabatot, mar a Nap kezdett elobujni a felhok kozul.:)

A vonatom 1 kor indult Genfbol. Azt hiszem mar irtam, hogy nem vagyok jo hatassal a vonatokra, mert ez pedig lerobbant. De igy lagalabb kiprobaltam a TGV t is, mert az vett fel minket a semmi kozepen. TGV szerintem abban kulonbozik a tobbitol, hogy kicsik az ablakai, de en nem ereztem, hogy olyan gyorsan ment volna. Lehet, hogy azert nem, mert elaludtam?!:)

fel 4 fele mar Lyonban voltam, 4 kor tovabb Montelimarba. fel 7 kor indult a buszom onnan, 8 ra Lalevadban ertem, ahol Toti felvett. Nagyon nagyon nagyon jo volt! Biztos, hogy visszamegyek meg! :)

Vasarnap Totival elmentunk egy kozeli kisvarosba, focimeccs volt, amit vegul nem neztunk meg, de erdekes volt latni es talalkozni helyi emberekkel, kedvesek voltak nagyon.Aztan felmentunk egy magas csucsra, amibol ezen a kornyeken annyi van, hogy eszmeletlen. Szep volt nagyon.

Este filmezos party volt, megneztunk (volna) egy francia musicalt, en kb 20 perc utan elaludtam. De nagyon jol aludtam, szoval azt hiszem szep volt a zene.:)

Tegnap fogta magat a papucsom es elszakadt, ugyhogy elautoztam Aubenasba, es vettem egy ujat. Jaj, ez a vezetes, milyen eszmeletlen szuper dolog! :)

Delutan usztam egy jot, Gino segitsegevel bemehettem ingyen. Aztan este meghivott mindannyiunkat magahoz vacsorara. Jo este volt nagyon.

Ma delutan dolgozom, pontosoan 1 ora 10 perc mulva kezdek. Gina ma este jon vissza Magyarorszagrol, holnaptol megint munka, aztan remelem hamarosan megint utazhatunk valamerre.

sok sok puszi mindenkinek!

Anna! neked meg midig ugyanaz a mobilszamod mint regen? mert a multkor kuldtem neked egy smst, nem tudom, hogy megkaptad e. Majd kuldjed el emailben, jo? sok puszi, R.:)

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://virka.blog.hu/api/trackback/id/tr64690539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aa 2008.10.01. 15:12:17

igen meg mindig az. csak nem tudtam valaszolni. ne haragudj!
pedig nagyon orultem az uzeneednek! eppen dalmaval es julaival voltam! mindannyia megkaptuk toled az sms-t egymas utan! :)
nagyon szuper lehetett genf!
sok puszi

lunak 2008.10.03. 15:12:18

Ez az ingyen biciklizes milyen jo otlet ! nalunk is elkezdhetnek ezt, meg azt is, hogy nemcsak a fiatalok bicajoznak. Es Genfben van bicikli ut ? vagy ott barhol bicikliznek ? Orulok, hogy tetszett a hostel, meg hogy van zold kabatod.
Nos ugy tunik, hogy lassan erdemes lesz fr.ul megtanulnod, mert az hasznos Fr. o ban is + Genfben is. Bon courage !
et merci pour la carde !
puszilunk sokszor.
süti beállítások módosítása